W ostatni weekend kwietnia do bielskiej Hali pod Dębowcem zjechało 230 wystawców z Polski i z zagranicy, aby wziąć udział w 47. Międzynarodowych Targach Budownictwa i Wyposażenia Wnętrz „Twój Dom 2015”.
Tegoroczna edycja Targów została wzbogacona o rozbudowaną część merytoryczną. Podczas trzech dni ich trwania przewidziano łącznie 17 prelekcji w specjalnie przygotowanej strefie nazwanej „Wyspą Nowości”, a także 6 wystąpień w ramach konferencji skupionej wokół tematyki budownictwa pasywnego.
Na konferencji pod doskonale oddającym intencje organizatorów hasłem:Wiedza daje przewagę głos zabrali m.in.: inż. Günter Schlagowski (Polski Instytut Budownictwa Pasywnego, Inteligentne systemy zarządzania dla efektywności energetycznej budynków), prof. ATH dr hab. Janusz Juraszek (Najnowsze technologie i materiały budowlane dla budownictwa pasywnego), czy Główny Specjalista Departamentu Ochrony Klimatu Paweł Bartoszewski (Narodowy Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej, Prosument – dofinansowanie instalacji OZE dla gospodarstw domowych).
Uczestnicy wykładów mieli okazję zapoznać się z nowoczesnymi technologiami wykorzystującymi odnawialne źródła energii, czy automatyki budynkowej oraz dowiedzieć się o możliwościach uzyskania dofinansowań lub preferencyjnych kredytów na poszczególne urządzenia, w tym także środków w ramach programu Prosument.
Chcąc zmotywować wystawców do wzmożonych przygotowań na te trzydniowe kwietniowe pokazy, organizatorzy wręczali nagrody Laurów Budownictwa w ramach czterech kategorii: materiały i technologie budowlane, stolarka otworowa, otoczenie domu i wyposażenie wnętrz oraz techniki grzewcze. Listę zwycięzców można znaleźć pod adresem internetowym www.targibielskie.pl.
{gallery}1711{/gallery}
fot.: www.targibielskie.pl
Dawid Marklowski
Treści zawarte w publikacji nie stanowią oficjalnego stanowiska organów Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Katowicach.
Autor artykułu:
Planergia |
Planergia to zespół doświadczonych konsultantów i analityków posiadających duże doświadczenie w pozyskiwaniu finansowania ze środków pomocowych UE oraz opracowywaniu dokumentów strategicznych. Kilkaset projektów o wartości ponad 1,5 mld zł to nasza wizytówka.
Planergia to także dopracowane eko-kampanie, akcje edukacyjne i informacyjne, które planujemy, organizujemy, realizujemy i skutecznie promujemy.