Po Lublinie kursuje autobus elektryczny
Przewiń do artykułu
Menu

Autobus elektryczny z Lublina, marki Ursus, na jednym ładowaniu jedzie do 100 kilometrów. Na trasie linii „Eko” będą dwie przerwy na podładowanie, każda potrwa około 50 minut.

 

Przez trzy miesiące przejedziemy się tą linią za darmo, a uruchomiono ją kilka dni temu, dlatego w środku na razie nie ma zamontowanych kasowników. Później bilet ma kosztować 1 zł. „Eko” obsługuje ścisłe centrum i jeździ w kółko. Przystanek początkowy jest przy placu Litewskim obok „baobabu”, naprzeciwko Poczty Głównej.

 

Nowa linia miejskiej komunikacji jest obsługiwana przez jeden autobus elektryczny, który został złożony w Lublinie. To na razie prototyp, jego wyprodukowanie kosztowało Ursus około 2 milionów złotych. Miejskie Przedsiębiorstwo Komunikacyjne w Lublinie odkupiło pojazd za kwotę 1 mln 700 tysięcy złotych.


Przedstawiciele producenta nie ukrywają, że chcieliby rozpocząć seryjną produkcję. Na razie jednak nie została podpisana żadna umowa w tej sprawie. - Liczymy na rynek europejski, ale chcielibyśmy zacząć od Polski. Na przykład Kraków ogłosił przetarg na dostarczenie czterech autobusów elektrycznych, chcemy w nim wystartować - zapowiada Andrzej Wielgus, prezes zarządu Ursus Bus.

 

Ursus ma też chrapkę na inne rynki. - Autobus pokazujemy przy okazji prezentacji swoich traktorów. Mamy sygnały zainteresowania ze strony Tanzanii i Etiopii. Rozmowy trwają - zapewnił prezes Wielgus.


Na razie jedyny autobus elektryczny marki Ursus spotkamy na ulicach Lublina. Jest klimatyzowany i wyposażony w cztery pary baterii, do których dostęp jest z boku autobusu.


Zarząd Transportu Miejskiego informuje, że w rozkładzie przewidziane są dwie przerwy w ciągu dnia na „podładowanie” autobusu - około godz. 10 i o 15.40. Proces ładowania ma trwać 50 minut - autobus musi wcześniej podjechać do ładowarki, która została zamontowana naprzeciw Tarasów Zamkowych, przy Al. Unii Lubelskiej.


Linia „Eko” kursuje od poniedziałku do piątku między godziną 6.20 a 20.40, a w sobotę od 9 do 17. - Energia elektryczna jest mniej więcej o połowę tańsza od oleju napędowego - podkreślał wczoraj Tomasz Fulara, prezes MPK Lublin. - Z tym autobusem elektrycznym, który już mamy, nie mieliśmy większych problemów - zaznaczył Fulara.


Baner finanse 2

 

Lublin ma obecnie stawiać na komunikację ekologiczną: trolejbusy oraz autobusy elektryczne. - Chcemy odciążyć ścisłe centrum od autobusów spalinowych. Linia „Eko” ma też być alternatywą dla poruszania się w śródmieściu samochodem - mówił prezydent Lublina Krzysztof Żuk. Prezydent zapowiedział, że Lublin będzie starał się o unijne dotacje na inwestycje w ekologiczną komunikację.


{gallery}1811{/gallery}

 

Źródło: kurierlubelski.pl

 
Planergia poleca:
Autor artykułu:
Planergia

Planergia to zespół doświadczonych konsultantów i analityków posiadających duże doświadczenie w pozyskiwaniu finansowania ze środków pomocowych UE oraz opracowywaniu dokumentów strategicznych. Kilkaset projektów o wartości ponad 1,5 mld zł to nasza wizytówka.

Planergia to także dopracowane eko-kampanie, akcje edukacyjne i informacyjne, które planujemy, organizujemy, realizujemy i skutecznie promujemy.

info@planergia.pl